Petőfi mint védjegy

Fi200

A vármegyei önkormányzat által létrehozott fi200 védjegy célja olyan kapcsolatépítő szervezet felépítése, amely nemcsak helyi terméket jelent, hanem együttműködési üzleti modell is. 

Szülőföldünk szeretete, a természetközeliség, a közösségek ereje – az új vármegyei márka olyan értékeket hivatott közvetíteni, amelyeket a kétszáz éve született Petőfi Sándor is képviselt. Amint azt Rideg László, a Bács-Kiskun Vármegyei Közgyűlés elnöke elmondta, egy olyan csomag összeállítása a cél, amely köthető a vármegyéhez, az itt élőkhöz, és amit egyedivé tesz maga Petőfi azzal, hogy arculatot ad a termékeknek. A fi200 logóval ellátott termékek egyaránt elérhetők lesznek a vármegyei szállodákban, a turisztikai helyszíneken, a vendéglátóhelyeken, de cégek és önkormányzatok ajándékcsomagjuk részeként is hasznosíthatják majd. A vármegye célja a helyi termékek támogatása és a vármegye gazdaságélénkítése mellett, hogy Bács-Kiskun közösségei saját otthonukért dolgozzanak, ezáltal erősödjön a területi kötődésük, és kialakuljon az a konzervatív ökológiai gondolkodás, ami így sűríthető egy mondatba: „Érezz lokálisan, gondolkozz nemzeti szinten!” Az új Bács-Kiskun vármegyei védjegy bevezetése komoly átgondolást igényelt, hiszen a potenciális termelők és szolgáltatók előtt nem ismeretlen a helyi védjegy, márka ötlete, és a múltban már találkoztak negatív tapasztalatokkal. A fi200 márkát egy merőben új vezérelv tudja kiemelni és megkülönböztetni a piacon. A fi200 márka esetében az elsődleges cél olyan kapcsolatépítő szervezet felépítése (fi200 klub), amely elkötelezett a fenntarthatóság mellett, de nem kizárólag az élelmiszer-fogyasztási szokásokra fókuszál, nem csupán a helyi termékek/szolgáltatások márka alá rendezése a célja, hanem a különböző szektorok szereplőinek összekötése, üzleti együttműködése a fenntarthatóság  jegyében. A fi200 klub olyan alappillére és egyedi megkülönböztető jegye a márkának, amely egyértelműen más, mint az eddigi magyarországi gyakorlatok. A fi200 nem helyi terméket jelent ugyanis, hanem együttműködési üzleti modellt. Küldetése, hogy pozitív, támogató, strukturált hátteret kínáljon a rövid ellátási láncban érintett és érdekelt gazdasági, állami, önkormányzati, civil közösségek számára, amelyek együttműködésükkel segítik a vármegyében azt a szemléletet, hogy a helyi szolgáltatások igénybevétele a vármegye lakosságának érdeke.

További híreink

2025. 05. 08.

VÉRADÁS

Az Országos Vérellátó Szolgálat Bács-Kiskun vármegyei következő kiszállásos véradási helyszíneit közöljük

2025. 05. 08.

2025. 05. 07.

Fi200 klub: új üzleti kapcsolatok a Sváb-sarokban

Csaknem harminc résztvevővel folytatódott a fi200 klub kedden a Sváb-sarokban. A közösségi gazdaságfejlesztést célul kitűző üzleti reggelire ezúttal Hajóson, a barokk kastélyban került sor. 

2025. 05. 07.

2025. 05. 06.

Ezek lettek idén Bács-Kiskun legjobb borai – először zsűriztek pezsgőket is

Tizenkettedik alkalommal rendezték meg a Bács-Kiskun Vármegye Bora versenyt, amelyet idén első alkalommal pezsgőkategóriával is kibővítettek. A megmérettetésnek a nemesnádudvari Bor Bagoly Présház adott otthont.

2025. 05. 06.

Borota

2025. 05. 05.

Koch Csaba kapta az elismerést

A Magyar Sommelier Szövetség idén tizenegyedik alkalommal döntött a Par Excellence díj odaítéléséről. 

2025. 05. 05.

[ Borota ]

2025. 05. 02.

(Nem csak) egy méhész története

Több méhészet is működik a Sváb-sarokban, olyan viszont bizonyosan csak egy van, amely a létrejöttét egy ínhüvelygyulladásnak köszönheti

2025. 05. 02.

Fülöpjakab

2025. 04. 29.

Egészség és helyi gazdaság

Bács-Kiskunból Neked - Több évnyi elhivatott munka során lett igazi brand a fülöpjakabi Gyöngyösi Sándor biogombája. Bács- Kiskun egyedi klímája, két évtized szaktudása és az egyik legrejtélyesebb élőlény szerencsés együttműködésének köszönhetően.  

2025. 04. 29.

[ Fülöpjakab ]

Design by WEBORIGO