PALKOVICS LÁSZLÓ KISKŐRÖSÖN

A miniszter a Budapest-Belgrád vasútvonal korszerűsítésének előrehaladásáról tájékozódott.

Jelentősen csökken a menetidő

A tavaly októberben kezdődött munkálatok most újabb, gyorsabb fázisba léptek. A mintegy 160 kilométeres pálya 22,5 tonnás tengelyterhelésre épül, amely lehetővé teszi a gyors személyforgalmat és a nagy tömegű áruk szállítását.
Átépül 341 kilométer pálya, 91 szintbeni, kettő különszintű keresztezés, épül13 gyalogos peronaluljáró, 26 lift, 29 ezer négyzetméter kényelmes beszállást biztosító magasperon és közel ezer különböző parkolót is kaialakítanak.  Mintegy hatvan kilométernyi zaj-és rezgésvédelem is része a programnak. A személyszállításban elővárosi viszonylatban 20 perccel rövidebb lesz a menetidő, a Budapest-Kelebia útvonalon 1 órával rövidebb, a Budapest és Belgrád közötti jelenlegi csaknem 8 órás menetidő 3,5 órára csökken majd.
 

A térség fellendülését jelenti

Font Sándor, országgyűlési képviselő elmondta, hogy a térség életét nagyon hosszú távon befolyásoló fejlesztés munkálatai folynak. Az országgyűlési képviselő megköszönte a kivitelezés és az előkészítési munkálatokat végzőknek, hogy a tervezésnél és a terepbejárásoknál az érintett települések polgármestereinek és lakosainak kéréseit figyelembe vették. A vasútépítés mellett kiegészítő beruházások is zajlanak, mint például vasútállomások, parkolók, kiszolgáló részlegek építése, ami rendkívül fontos a települések lakóinak, emelte ki.
Bányai Gábor kormánybiztos üdvözölte a térség szempontjából is kiemelt jelentőségű beruházást. Kitért arra, hogy szembesülni kell azzal, hogy Kína nélkül Európa bármilyen technológiai, vagy más jellegű ellátása nem megoldható. A Budapest-Kelebiát összekötő térsége egy nagy fejlődési nyomvonal mentén újjá fog születni, hangsúlyozta a kormánybiztos.

Természetvédelem is szerepet kap
A MÁV közleménye szerint a Soroksár és Kelebia között további szakaszokon is folyamatban zajlanak a munkálatok, szeptember 1-től megindul a Kiskunhalas-Kisszállás szakaszon az új nyomvonal földmunkája.
A Budapest-Belgrád vasútvonal kapacitásbővítő korszerűsítés alatt álló magyarországi szakaszának nagy szerepe lesz abban, hogy Magyarország Közép-Európa teherfuvarozási, logisztikai és elosztó központjává váljon. Az átfogó fejlesztésen áteső összeköttetés  a görög kikötőkbe befutó áruk számára kínál majd minden másiknál gyorsabb útvonalat a kontinens belseje felé. A jövő közlekedési módjaként a vasút jelentős szerepet tölt be a klímasemlegességi célok elérésében is.
Kiskőrösön már látványos a vasúthálózat építése,  de elbontották már a vágányokat Csengődön is és megkezdték a peronaluljáró építését. A teljes kivitelezés ideje alatt kiemelt figyelmet fordítanak a környezet- és természetvédelemre. A madárvédelmi intézkedéseket megtették, az egyes növény- és rovarfajok szükséges áttelepítését a természetvédelmi szakértő, a Kiskunsági Nemzeti Park szakemberei és a Futóhomok Természetvédelmi Egyesület tagjai közösen végzik.
 

További híreink

Kistermelők figyelem! Újra REL Expo Bács-Kiskunban kép

2025. 10. 30.

Kistermelők figyelem! Újra REL Expo Bács-Kiskunban

Idén novemberben ismét Bács-Kiskun vármegye ad otthont az ország egyik legfontosabb vidéki szakmai eseményének, a REL Expo és Konferenciának. Az itt bemutatott eszközök – többek között mini malom, sajtkád, gyümölcsfeldolgozó, csomagoló anyagok – és szolgáltatások a kistermelőknek jelentenek segítséget. 

2025. 10. 30.

down arrow
Növelhető biztonság. kép

2025. 10. 22.

Növelhető biztonság.

Néhány ezer forint ráfordítása is életeket menthet. A katasztrófavédelmi szakemberek tapasztalatai alapján több haláleset is megelőzhető lenne füst- és szán- monoxid érzékelők beszerelésével.

2025. 10. 22.

down arrow
Belterületi útfelújítás Csikérián - projektindítás kép

Csikéria

2025. 10. 20.

Belterületi útfelújítás Csikérián - projektindítás

Csikéria Községi Önkormányzat pályázatot nyújtott be a Terület- és Településfejlesztési Operatív Program Plusz, TOP_PLUSZ-1.2.3-21 BELTERÜLETI UTAK FEJLESZTÉSE felhívásra „Belterületi útfelújítás Csikérián” címmel (projekt azonosítószáma: TOP_PLUSZ-1.2.3-21-BK1-2023-00021). A projekt keretében 44,00 millió Ft vissza nem térítendő európai uniós forrásból a fő cél egy új utca kiépítése.

2025. 10. 20.

[ Csikéria ]

down arrow
Nagyot lépett előre a Bácsalmási fi200 klub kép

Bácsalmás

2025. 10. 17.

Nagyot lépett előre a Bácsalmási fi200 klub

Hatodik üzleti reggelijét rendezte a napokban a bácsalmási fi200 klub, ahol megválasztották a közösség elnökét is. Horváth Erika egy éven keresztül vezeti majd a klubot.

2025. 10. 17.

[ Bácsalmás ]

down arrow
TOP Plusz fejlesztés: újabb kerékpárút épült a határmenti településen kép

Kelebia

2025. 10. 17.

TOP Plusz fejlesztés: újabb kerékpárút épült a határmenti településen

Tovább bővült a kerékpárhálózat Kelebián. A most elkészült szakasz a falu központját köti össze a vasútállomással, a jövőben pedig egy több települést összekötő hálózat része lesz. A beruházás a TOP Plusz program támogatásával valósult meg. 

2025. 10. 17.

[ Kelebia ]

down arrow
Bács-Kiskunban él? Most elmondhatja, mennyire elégedett a helyi szolgáltatásokkal kép

2025. 10. 17.

Bács-Kiskunban él? Most elmondhatja, mennyire elégedett a helyi szolgáltatásokkal

Szeretnénk megismerni a Bács-Kiskunban élők véleményét, hogy mennyire elégedettek a helyi szolgáltatásokkal – legyen szó egészségügyről, oktatásról, szociális ellátásról vagy közösségi programokról.

2025. 10. 17.

down arrow
Esőkerteket minden településre!
Példaértékű projektet valósított meg a Csongrád- Csanád vármegyei Kistelek városa. Esőkert rendszer létesítése közösségi összefogással a címe annak a projektnek, amely Kisteleken valósult meg.Ezeknek a mesterségesen kialakított és növényekkel beültetett mélyebben fekvő felületeknek a célja az esővíz felfogása, ideiglenes tárolása és szűrése. A Duna- Tisza közi Homokhátság Térségi Fejlesztési Tanács koordinálásával megvalósuló program célja nem csak a mikroklíma megváltoztatása, hanem a szemléletformálás is.
Megnézem

Legfrissebb videóink

Design by WEBORIGO