LETETTÉK A SOLTVADKERTI ELKERÜLŐ ÚT ALAPKÖVÉT

Az 53. sz. főút, Soltvadkertet elkerülő szakaszának építése a tavaszi munkakezdést követően terv szerint, ütemezetten halad. Ma, az ünnepélyes alapkőletétellel hivatalosan is megkezdék a beruházást.

 

Az 53. sz. főút, Soltvadkert elkerülő szakaszának építése a tavaszi munkakezdést követően terv szerint, ütemezetten halad. A NIF Zrt. beruházásában megvalósuló fejlesztésnek köszönhetően a lakosok biztonságosabban közlekedhetnek majd és ezzel egyidejűleg csökken Soltvadkert zajterhelése, valamint légszennyezettségi értékei is. A kivitelezés alapkőletételi eseményén beszédet mondott Mosóczi László, miniszteri tanácsadó, Font Sándor, Bács-Kiskun megye 3. számú választókerültének országgyűlési képviselője, Temerini Ferenc, Soltvadkert polgármestere és Nyul Zoltán, a NIF Zrt. beruházási vezérigazgató-helyettese.

A beruházás keretein belül Soltvadkert északi elkerülő szakaszán 5 db körforgalmú csomópont, 1 db különszintű vasúti keresztezés, 1 db 0,8 km hosszú bekötőút és 1 db kerékpáros aluljáró épül majd, valamint mobil csoportos ellenőrző pontok megvalósítása is a projekt részét képezi. Mindezek következtében az elkerülő út megépítésével jelentősen csillapodik a település belterületi szakaszán az átmenő forgalom.

A 8,8 km hosszú nyomvonal az 53-54 sz. utak meglévő körforgalma után indul kis ívvel az országos jelentőségű lápterület minél kisebb érintettsége miatt. Ezt követően a nyomvonal külön szinten keresztezi a 150. sz. Budapest-Kelebia vasútvonalat, melyet körforgalmi csomópont követ, amelytől 0,8 km hosszú települést bekötő útszakasz építése valósul meg. Az elkerülő út a csomópontot követően egy nagysugarú ívvel keleti irányba fordul, keresztezi a Vadkerti tóhoz vezető utat, ahol szintén egy körforgalmi csomópont lesz kialakítva egy, a kerékpárosok számára alkalmas különszintű átvezetéssel. Ezen körforgalmat követően az elkerülő út jobb ívvel fordul és eléri a meglévő Kecskemét irányába haladó 54 sz. főutat, ahol szintén egy körforgalmi csomópont kerül kialakításra. Ezután, közel 2 km hosszú egyenes szakasszal és egy jobb ívvel közelíti meg a nyomvonal az 5405 j. Soltvadkert-Kiskunmajsa-Szeged összekötő utat, ahol szintén körforgalmi csomópont kerül kialakításra. A körforgalomból a tervezett szakasz egy bal ívvel a meglévő 53 sz. főúthoz visszaköt egy körforgalmi csomóponttal.

Az 53-54 sz. főút jelenlegi vasút átjárója megszűnik, ezért szükséges az útpálya átépítése. Az 53-54 sz. utak meglévő körforgalma és a megszüntetendő vasúti átjáró közötti szakasz szervizútként fog a továbbiakban funkcionálni.

Soltvadkert elkerülő szakasza keresztezi a 150 sz. Budapest–Kunszentmiklós-Tass– Kelebia vasútvonalat a 1068+49,51 hmsz-ben. A híd felszerkezeti hossza 46,89 m. A híd szerkezeti rendszere: kétnyílású, háromtámaszú, előregyártott előfeszített vasbeton hídgerendákkal együttdolgozó vasbeton pályalemezes híd.

Az elkerülő utak nyomvonalán történő kerékpárút-átvezetések érdekében a kerékpárutak korrekciója szükséges. Az új, teljes pályaszerkezet szabványos keresztmetszeti kialakítással épül a beavatkozási szakasz végén a meglévő állapothoz igazodva.

Mosóczi László, miniszteri tanácsadó hangsúlyozta: „A soltvadkertiek két-három éven belül hatalmas előrelépést tapasztalhatnak majd közlekedési lehetőségeikben és ennek nyomán idővel a helyi gazdaságban és foglalkoztatásban is.”

Font Sándor, Bács-Kiskun megye 3. számú választókerültének országgyűlési képviselője elmondta: „A mai alapkőletétellel Soltvadkert lakóinak több mint 30 éves vágyát valósítjuk meg. Az 53. és az 54. sz. főút forgalma a város belterületén találkozik és közel 5 km-en közösen halad. A két út összehozza azt a forgalmat, ami indokolja, hogy elkerülő út épüljön a település mellé.”

Temerini Ferenc, Soltvadkert polgármestere kiemelte: „Az előkészítő munka azzal indult, hogy a tervezők 5-6 nyomvonalváltozatot tártak élénk. A végső kiválasztás során nagyon sok szempontot kellett figyelembe vennünk, többek között ilyen volt a környezetvédelem, illetve az, hogy a nyomvonal a lehető legközelebb legyen a településhez. A projektben résztvevők együttműködésének köszönhetően sikerült az ideálisat megtalálni.”

Nyul Zoltán, a NIF Zrt. beruházási vezérigazgató-helyettese hozzátette: „Egy elkerülő út attól jó, ha a nem kívánt forgalmat eltereli és a kitűzött gazdaságfejlesztési célokat szolgálja, nem elnépteleníti a települést, hanem az ott élők közlekedési igényeit tartja szem előtt. Ez az útszakasz egyaránt jól illeszkedik az épített és a természeti környezetbe.”

A fejlesztés az Innovációs és Technológiai Minisztérium megbízásából, a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában, hazai forrásból valósul meg. A kivitelezést a SOLTÚT Kft. végzi nettó 15,8 milliárd Ft értékben.

 

További híreink

Növelhető biztonság. kép

2025. 10. 22.

Növelhető biztonság.

Néhány ezer forint ráfordítása is életeket menthet. A katasztrófavédelmi szakemberek tapasztalatai alapján több haláleset is megelőzhető lenne füst- és szán- monoxid érzékelők beszerelésével.

2025. 10. 22.

down arrow
Belterületi útfelújítás Csikérián - projektindítás kép

Csikéria

2025. 10. 20.

Belterületi útfelújítás Csikérián - projektindítás

Csikéria Községi Önkormányzat pályázatot nyújtott be a Terület- és Településfejlesztési Operatív Program Plusz, TOP_PLUSZ-1.2.3-21 BELTERÜLETI UTAK FEJLESZTÉSE felhívásra „Belterületi útfelújítás Csikérián” címmel (projekt azonosítószáma: TOP_PLUSZ-1.2.3-21-BK1-2023-00021). A projekt keretében 44,00 millió Ft vissza nem térítendő európai uniós forrásból a fő cél egy új utca kiépítése.

2025. 10. 20.

[ Csikéria ]

down arrow
Nagyot lépett előre a Bácsalmási fi200 klub kép

Bácsalmás

2025. 10. 17.

Nagyot lépett előre a Bácsalmási fi200 klub

Hatodik üzleti reggelijét rendezte a napokban a bácsalmási fi200 klub, ahol megválasztották a közösség elnökét is. Horváth Erika egy éven keresztül vezeti majd a klubot.

2025. 10. 17.

[ Bácsalmás ]

down arrow
TOP Plusz fejlesztés: újabb kerékpárút épült a határmenti településen kép

Kelebia

2025. 10. 17.

TOP Plusz fejlesztés: újabb kerékpárút épült a határmenti településen

Tovább bővült a kerékpárhálózat Kelebián. A most elkészült szakasz a falu központját köti össze a vasútállomással, a jövőben pedig egy több települést összekötő hálózat része lesz. A beruházás a TOP Plusz program támogatásával valósult meg. 

2025. 10. 17.

[ Kelebia ]

down arrow
Bács-Kiskunban él? Most elmondhatja, mennyire elégedett a helyi szolgáltatásokkal kép

2025. 10. 17.

Bács-Kiskunban él? Most elmondhatja, mennyire elégedett a helyi szolgáltatásokkal

Szeretnénk megismerni a Bács-Kiskunban élők véleményét, hogy mennyire elégedettek a helyi szolgáltatásokkal – legyen szó egészségügyről, oktatásról, szociális ellátásról vagy közösségi programokról.

2025. 10. 17.

down arrow
TOP Plusz: többlettámogatásban részesült két Bács-Kiskun vármegyei projekt kép

Solt, Szabadszállás

2025. 10. 16.

TOP Plusz: többlettámogatásban részesült két Bács-Kiskun vármegyei projekt

Bács-Kiskun vármegyében két önkormányzati fejlesztés is többlettámogatásban részesült a TOP Plusz program keretében a kivitelezés során felmerült költségnövekmények miatt.

2025. 10. 16.

[ Solt , Szabadszállás ]

down arrow
Esőkerteket minden településre!
Példaértékű projektet valósított meg a Csongrád- Csanád vármegyei Kistelek városa. Esőkert rendszer létesítése közösségi összefogással a címe annak a projektnek, amely Kisteleken valósult meg.Ezeknek a mesterségesen kialakított és növényekkel beültetett mélyebben fekvő felületeknek a célja az esővíz felfogása, ideiglenes tárolása és szűrése. A Duna- Tisza közi Homokhátság Térségi Fejlesztési Tanács koordinálásával megvalósuló program célja nem csak a mikroklíma megváltoztatása, hanem a szemléletformálás is.
Megnézem

Legfrissebb videóink

Design by WEBORIGO