

A Bács- Kiskun Vármegyei Közgyűlés mai ülésén elfogadta a „Bács- Kiskun Vármegyei Kerékpáros Stratégia” című dokumentumot, amelynek alapját a helyi közösségek által kitöltött 2412 kérőív adja. A terv célja, hogy felmérje a vármegye kerékpáros- környezetének helyzetét, illetve e tapasztalatok alapján adjon javaslatot a 2027-es programozási időszak alatt megvalósítani kívánt fejlesztésekre.
A nemzetközi trendekhez hasonlóan a rekreációs és városnézési jellegű kerékpározásra való igény dinamikusan növekszik, a növekvő igények kielégítése érdekében egységes tervezési és ütemezési szempontok alapján érdemes fejleszteni az infrastruktúrát, valamint a kerékpárút-hálózatot. Ez nem csak a már meglévő kerékpárutak felújítását, új szakaszok építését jelenti, hanem kiterjed az úgynevezett kiegészítő létesítmények: esőbeállók, pihenőhelyek, elektromos meghajtású biciklik számára szolgáló töltőpontok kialakítására is.
A stratégia két legfontosabb célja, hogy minél többen válasszák a kerékpárt, mint közlekedési eszközt, valamint a vármegye „kerüljön föl a kerékpáros turizmus térképére”, azaz aknázza ki az aktív pihenés e formájában rejlő lehetőségeket. Korábban már megszületett a Nemzeti Kerékpáros Stratégia, amelynek jövőképében egyebek mellett az szerepel, hogy 2030-ra
-Magyarország Kelet-Közép Európa elsőszámú kerékpárosbarát országa,
-a teljes közúthálózat biztonságos és vonzó a kerékpározók számára,
-Magyarországon mindenki hozzáfér egy megfelelő saját vagy bérelhető kerékpárhoz.
A vármegye nyolc ponton csatlakozik az úgynevezett országos kerékpárút- törzshálózathoz. Ezek közül a magyarországi szakaszát tekintve Tornyosnémetitől Röszkéig tartó EuroVelo 11-es útvonala a leghosszabb, amely Tiszakécskén, Lakiteleken és Tiszaalpáron át vezet.
A Bács-Kiskun Vármegyei Kerékpáros Stratégia alapját a helyi közösségek által kitöltött 2412 kérőív adja. A társadalmasítás során 31 módosító javaslat, illetve vélemény érkezett, ezek mindegyike bekerült a tervezetbe. Amelynek egyik hangsúlyos eleme, hogy „A belföldi turizmus és a turisztikai desztinációk elérhetősége szempontjából alapvető cél a főbb turisztikai régiók elérhetőségének és bejárhatóságának biztosítása autó nélkül is.”
2025. 05. 08.
2025. 05. 08.
2025. 05. 07.
2025. 05. 07.
2025. 05. 06.
2025. 05. 06.
Borota
2025. 05. 05.
2025. 05. 05.
[ Borota ]
2025. 05. 02.
2025. 05. 02.
Fülöpjakab
2025. 04. 29.
2025. 04. 29.
[ Fülöpjakab ]