

Vármegyénk számos településéről érkeztek versmondók a kiskőrösi EGYMI ( Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény, Óvoda, Általános Iskola és Készségfejlesztő Iskola) felhívására. Az országos hírű, szakmailag elismert intézmény korábbi igazgatója, néhai Szerencsés Terézia emlékére rendezett versmondó versenyre százharminc diák érkezett Bács-Kiskun több általános-, és középiskolájából, sőt egy óvodás produkciót is hallhatott a háromtagú zsűri.
A verseny az SNI (Sajátos nevelési igényű) gyermekek számára adott lehetőséget a bemutatkozásra, a szereplésre.
Amint az a megnyitón Vágó Ferencné tankerületi igazgatótól is elhangzott, az integrált oktatásban résztvevő SNI-s gyermekek számára nem csak élményt, de sikerélményt is jelent a szereplés, ami nagyon fontos a személyiségfejlesztésük során.
A különböző korcsoportok, más-más speciális sajátossággal küzdő kis-és nagydiákok különleges versekkel örvendeztették meg a hallgatóságot. A természet védelme, tisztelete adta a keretet, melyhez mindenki megtalálta a személyiségének, képességének megfelelő verset. Azaz főként a felkészítő pedagógusokat dicséri az emlékezetes nap, hiszen jól érzékelhetően rengeteg munka áll a siker hátterében. Hiszen sok esetben már az sikernek számít, hogy közönség elé állnak a gyerekek. Miskétől Soltszentimréig, Rémtől, Izsákon át Kecskemétig, Kiskunhalasról, Kecelről, Soltvadkertről, Tázlárról és számos településről érkeztek szavalók egészen kiváló, sokszor megható előadásokkal.
A kiskőrösi EGYMI országos hírű szakmai munkájának köszönhetően, módszertani központként is ismert az oktatás területén. Kiváló pedagógusok, segítő szakemberek alkotnak remek közösséget a Schaffer István igazgató és Viedner Mónika intézmény-egység vezető által irányított intézményben.
Az intézmény a városi és térségi sérült gyermekek, fiatalok ellátásának szinte minden területével foglalkozik.
"Az óvodás korig terjedő korai gondozás nagy mértékben javítja a sérült gyerekek élet kilátásait, hisz mint tudjuk a korai felismerés nagyságrendekkel emeli a korrekció lehetőségeit. Az óvodai csoportban az iskolára való előkészület a fő cél, itt határozzuk meg a továbbhaladás irányát. Az iskolában az elsőtől a nyolcadik osztályig folyó oktatás során a sérült gyerekeket igyekszünk felkészíteni a -lehetőség szerint- önálló életre. Intézményünk a megyében elsőként szervezte meg az autista gyerekek önálló csoportban való fejlesztését, mely ma is sikerrel folyik. Jelentős gondot veszünk le a környékbeli szülők válláról azzal, hogy a középsúlyos értelmi fogyatékos gyerekek oktatását helyben oldjuk meg. A szakszolgálat keretében ma logopédus, gyógytestnevelő kollégák nyújtanak segítséget a hozzánk fordulóknak, valamint itt folyik a rendszeres iskolába járás alól felmentett tanulók egyéni felkészítése is.
Az iskola fő erőforrása az a szellemi tőke, melyet a tantestület képvisel. Jellemzője a hagyományokra építő folyamosan megújulás, melynek célja a gyermekek minél több oldalú fejlesztése. Ezt elérendő a habilitáció Montessori módszerrel folyik, az alsó tagozaton a lépséről-lépésre program szerint tanítunk, a felsősöknél pedig a projekt és a kooperatív tanulás módszerét alkalmazzuk. Diákjaink a tantervi követelmények teljesítése mellett kimagasló eredményeket produkálnak a tanórán kívüli tevékenységekben, rendre az élmezőnyben végeznek a sport, képző és szavaló versenyeken.
Munkánk tapasztalatait, eredményeit szívesen osztjuk meg a régióból és az ország különböző pontjairól érkező érdeklődő kollégákkal továbbképzéseken, tréningeken, szakmai bemutatókon keresztül. Távolabbi célunk, hogy a régió határain túl is ismert és elismert módszertani központtá váljunk. Ennek első lépéseit most tesszük a 2004-ben a Foglalkoztatáspolitikai és Munkaügyi Minisztérium Humánerőforrás-fejlesztés Operatív Program Irányító Hatósága által kiírt pályázat egyik nyerteseként. A projekt keretében a sajátos nevelési igényű tanulók integrált nevelésére készítjük fel a kollégákat közoktatási együttműködés keretében. A szakmai bemutatók, tréningek, tanácsadások alkalmával a nálunk már jól bevált módszerekkel ismertetjük meg a pedagógusokat, utazó szakszolgálatunk munkatársai pedig a helyszínen nyújtanak gyakorlati segítséget a partner intézményeknek." - olvasható az intézményi weboldal bemutatkozásában.
Kiket nevezünk Sajátos Nevelési Igényű (SNI) gyermeknek?
Sajátos nevelési igényű gyermek, tanuló: az a különleges bánásmódot igénylő gyermek, tanuló, aki a szakértői bizottság szakértői véleménye alapján mozgásszervi, érzékszervi, értelmi vagy beszédfogyatékos, több fogyatékosság együttes előfordulása esetén halmozottan fogyatékos, autizmus spektrum zavarral vagy egyéb pszichés fejlődési zavarral (súlyos tanulási, figyelem- vagy magatartásszabályozási zavarral) küzd.
2011. évi CXC. törvény a nemzeti köznevelésről
2025. 09. 15.
2025. 09. 15.
2025. 09. 11.
2025. 09. 11.
2025. 09. 11.
2025. 09. 11.
2025. 09. 11.
2025. 09. 11.
2025. 09. 10.
2025. 09. 10.
2025. 09. 10.
2025. 09. 10.