2020 minden bizonnyal a 21. század legemlékezetesebb éve volt. Sajnos nem zajos sikerek, szép eredmények és számtalan szép pillanat okán, hanem a koronavírus okozta nehézségekről, emberi tragédiákról jut majd eszünkbe néhány évtized múlva ez az esztendő. Voltak azonban az előbbi kategóriákba sorolt történések is, még ha ezekből nem is jutott sok a mögöttünk hagyott hónapokra. Baján is több fontos beruházás, régóta várt fejlesztés történt. Azt már megszokhattuk, hogy mindenki más és más módon értékeli ezeket, ki elégedetten tekint vissza ezekre a munkákra, míg mások szemében inkább félig üres az a bizonyos pohár. Az alábbiakban megpróbáljuk összegyűjteni azokat a beruházásokat, fejlesztéseket, melyek 2020-ban Baján történtek.
A bajai emberek számára egyértelműen a városi piac teljes körű felújítása volt a legfontosabb. Még az előző városvezetés nyert TOP-os pályázaton pénzt a beruházásra, így 2019-ben állami támogatásból kezdődhetett meg a mintegy 1,5 milliárd forintos fejlesztés. A kivitelező előbb egy vadonatúj, kétszintes csarnokot húzott fel, majd elbontotta a régi épületet, a helyén pedig fedett, modern szabadtéri árusítóhelyeket épített. A beruházást 2020 végén adták át a bajaiaknak, azonban erre az évre is maradt még feladat. Éppen a napokban érkezett a jó hír, hogy a kormány több, mint 87 millió forint többlettámogatást biztosít a Dr. Alföldi tér felújítására és parkosítására.
A másik nagy beruházás a Jelky-tér átépítése. Hosszas előkészítést követően szintén állami beruházásból mintegy 1,3 milliárd forintból újulhat meg az 51-es és 55-ös főutak találkozása. A munka tavasszal kezdődött meg, a körpályás forgalmi rend kialakítását követően parkolókat, játszóteret építenek és parkosítanak. A kivágott kb. 2 tucat fa helyett több, mint 100 előnevelt facsemetét ültetnek el, valamint számtalan cserjét és bokrot is elhelyeznek a felújított téren. A munkálatokkal várhatóan az idén augusztusban végeznek. Ezen két beruházás összesen közel 3 milliárd forint állami beruházást jelent Baján.
Új kerékpárútnak, illetve kerékpáros sávnak is örülhettek a helyiek. Még 2017-ben nyert az önkormányzat pályázati pénzt, a kivitelezés 2019-ben, illetve 2020-ban történt meg. Először a Keleti körút mentén épült meg egy szakasz, majd tavaly tavasszal a Dózsa György út 2,5 km hosszú szentistváni szakaszát aszfaltozták újra és festettek fel kerékpáros sávot.
Szintén tavaly nyáron adták át hivatalosan az 1.2 milliárd forint uniós támogatásból felújított Deák Ferenc-zsilipet. Az árvízvédelmi szempontból kulcsfontosságú létesítményt egy országos program keretében modernizálták, a Ferenc-csatornán átívelő híddal együtt. A bajai zsilip az ország egyik legrégebbi, ma is működő vízügyi létesítménye, amit 145 évvel ezelőtt Türr István irányításával építettek meg.
Szintén folyamatban volt tavaly a Józsefvárosi csapadékvíz-elvezető rendszer kiépítése, ami a körzetben élők számára oldana meg jelentős problémákat. Belügyminisztériumi pályázat segítségével még 2019-ben kezdődött meg az Oltványi utca felújítása, ami 2020-ban fejeződött be. Az önkormányzat saját beruházás keretében aszfaltozott a Szent László utca egy szakaszán és a Róka közben, valamint jelenleg is zajlik a belváros egyes járdaszakaszainak a megújítása.
Forrás/kép: bacskaiharsona.hu
Drágszél
2024. 04. 22.
2024. 04. 22.
[ Drágszél ]
2024. 04. 22.
2024. 04. 22.
Császártöltés, Érsekcsanád, 4+
2024. 04. 22.
2024. 04. 22.
[ Császártöltés , Érsekcsanád , Hajós , Kalocsa , Nemesnádudvar , Sükösd ]
2024. 04. 22.
2024. 04. 22.
2024. 04. 22.
2024. 04. 22.
2024. 04. 19.
2024. 04. 19.